Haar doneren gekleurd haar

Kan haar doneren gekleurd haar? Het is één van de meest gestelde vragen van mensen die overwegen hun lange haar te laten knippen. U kunt bij de Nederlandse Haarstichting uw haar doneren. Van de ontvangen donaties worden mooie haarwerken gemaakt voor financieel minderbedeelde vrouwen met borstkanker. Laat u een flink stuk van uw haren afknippen? Weggooien is zonde. U kunt iemand anders blij maken en meer zelfvertrouwen geven met uw haar donatie. Het is ook mogelijk een pruik te doneren aan de Haarstichting.

Gekleurd haar doneren

Haar dat gedoneerd wordt moet minimaal 30 cm lang zijn. Om te voorkomen dat het haar in de war raakt, bind u het haar samen in één of een aantal staarten of vlechten, met zowel aan de boven- als onderzijde elastiekjes. Haar dat korter is dan 30 cm komt helaas niet voor donatie in aanmerking. De minimale lengte wordt gehanteerd omdat het haar voor het haarwerk geknoopt wordt, en daarna in model geknipt, dit is van invloed op de lengte. Om te voorkomen dat het haar te kort wordt, is een minimale lengte van 30 cm standaard. Heeft u in de kast oud haar liggen, en is dat haar schoon en droog? Ook haar dat jaren geleden is afgeknipt kan gedoneerd worden. Bij de Nederlandse Haarstichting kunnen zowel mannen als vrouwen, kinderen en volwassenen haar doneren. Haar dat in laagjes is geknipt, en geverfd of gepermanent haar kan eveneens gedoneerd worden. Haar in alle natuurlijke haarkleuren, dus ook grijs, is welkom. Heeft u uw haar in een natuurlijke kleur geverfd, en heeft het de juiste lengte? U maakt iemand ongekend blij met uw haardonatie.

Hoe haar doneren gekleurd haar?

Vermeld bij het maken van een afspraak bij uw kapper dat u uw haar wilt doneren. Veel kappers dragen haar donaties een warm hart toe, en geven korting op een knipbeurt of u ontvangt een haar verzorgingsproduct. De kapper weet bovendien op welke manier het haar samengebonden moet worden, zodat u het direct in een stevige envelop op kunt sturen. Doneert u gekleurd haar? Maak hiervan vermelding, zodat hier rekening mee kan worden gehouden. Nadat de kapper het lange haar heeft geknipt, kunt u uw haar in het gewenste model laten knippen en stylen.

Haar doneren gekleurd of natuurlijk

Iedere natuurlijke haarkleur kan gedoneerd worden. Vrouwen van alle leeftijden worden door borstkanker getroffen. Vrouwen die van nature grijs, blond, bruin of rood haar hebben, en die door omstandigheden geen passend haarwerk aan kunnen schaffen, ontvangen van de Haarstichting een mooi haarwerk gemaakt van echt haar. Het zelfvertrouwen neemt toe, en met uw donatie geeft u zoveel meer dan ‘alleen een vlecht of staart’. U geeft iemand een lichtpuntje in een donkere, moeilijke periode. Op website worden regelmatig verslagen en reacties geplaatst van vrouwen die eerder een haarwerk hebben ontvangen. Haar dat schoon en droog is, stuurt u in een stevige envelop op. Vermeld eventuele bijzonderheden van het haar, zoals een kleurspoeling of permanent, en sluit uw gegevens bij. De Haarstichting stuurt u een ontvangstbevestiging. Bovendien maakt u kans op kaarten voor het 2-jaarlijkse benefietconcert.